Днями громадські працівники провели чергову акцію під Верховною Радою із закликом прийняти законопроект, що дозволяє пересуватися по Україні на нерозмитнених автомобілях і сплачувати при цьому щороку в держскарбницю фіксовану суму.

Активізація власників “іноземних” авто пов’язана і з тим, що поліція разом з ДФС і митниками почала проводити рейди з виявлення таких машин. Власників не просто штрафують, а й забирають транспорт на штрафмайданчики. У деяких випадках поліція відправляє такі автомобілі на пункти митного контролю для сплати штрафів.

“Були випадки, коли машини забирали, з когось вимагали хабар”, – розповів народний депутат Юрій Дерев’янко. Так, наприклад, в Чернігівській області СБУ спільно з прокуратурою затримали на хабарі двох співробітників спецвзвода управління превентивної діяльності Нацполіціі, які вимагали гроші від водіїв автомобілів на іноземній реєстрації.

Підтверджують рейди і в ДФС Київської митниці. Як зазначили у відомстві, в рамках спільних заходів з правоохоронними органами, в тому числі з Нацполіцією, вони вилучили 4 автомобілі з іноземною реєстрацією.

Згідно із законодавством, нерозмитнений автомобіль може перебувати на території України всього 5-10 днів

Машини забирали за протоколами про порушення митних правил, складених за статтею 485 Митного кодексу. Нею передбачено штраф у розмірі 300% від вартості розмитнення. Конкретні суми в кожному випадку різні і залежать від вартості авто, об’єму двигуна тощо. Але в будь-якому випадку мова йде про великі гроші – сотні тисяч гривень. Втім, такі випадки поки одиничні. В основному, при оформленні протоколу митники змусять автовласника заплатити штраф в розмірі 8,5 тис. грн і вивезти автомобіль з країни. І тільки в разі відмови, з водія можуть стягнути 300% вартості розмитнення.

За словами голови ГО “Автоєвросила” Олега Ярошевича, рейди проходять практично по всіх областях України. Для того, щоб відкупитися від митників, автомобілісти викладають від 5 до 10 тис. грн. Багато хто погоджується платити, оскільки не хоче позбутися машини, і потім, щоб визволити її зі штрафмайданчика, платити багатотисячні штрафи.

Проблемні “іноземці”

Як зазначив автомобільний експерт Олексій Черняк, не зовсім зрозуміло, що держава робитиме з вилученою машиною в тому випадку, якщо власник не захоче оплачувати штраф, який в кілька разів перевищує вартість самого авто. Теоретично, її можна реалізувати як арештоване майно на аукціоні. Але незважаючи на те, що зазвичай такі лоти продаються з солідним дисконтом, не до кінця ясно, хто повинен буде займатися постановкою транспорту на облік: держава чи вже новий власник.

Згідно із законодавством, нерозмитнений автомобіль може перебувати на території України всього 5-10 днів. На практиці такі машини ввозять і продають громадяни інших країн. На кордоні з Україною вони підписують зобов’язання, що по закінченні року вивезуть транспортний засіб назад і не передаватимуть його у власність українцям.

“У поліції немає повноважень на тимчасове затримання транспортних засобів тільки тому, що вони на іноземних номерах. А у митників повноваження щодо притягнення до відповідальності за порушення митних правил обмежуються межами прикордонної зони, чим і користуються водії”, – зауважив Автоюрист Богдан Глядик.

Як розповів голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, користуватися рік такими автомобілями можуть тільки нерезиденти – іноземці або українці, які мають в паспорті штамп про постійний консульський облік в іншій країні.

Хоча українці користуються послугами фірм, які допомагають їм, нібито, влаштуватися на роботу за кордоном та їздити на авто, оформленому на цю компанію. Однак ця схема також вельми сумнівна.

Але закон про Нацполіцію не дозволяє правоохоронцям контролювати дотримання митних правил. Тому поліцейські самостійно не можуть притягнути водія до відповідальності за їзду на нерозмитненому авто.

Проте, як зауважила партнер ЮК “Правозахист Україна” Ольга Ніколаєнко, між органами ДФС (вони відповідають в тому числі і за митницю) і поліцією здійснюється автоматизований обмін інформацією про транспортні засоби, що перетинають кордон нашої країни. В тому числі, і щодо митного оформлення та державної реєстрації.

Тобто, співробітник поліції цілком може зафіксувати порушення і передати цю інформацію фіскалам, а митники, в свою чергу, стягнуть з водія штраф. “Важливо враховувати, що сплата штрафу не звільняє автомобіліста і від подальшої сплати митних платежів”, – зазначив юрист ЮФ “Місечко та Партнери”.

Джерело

Водителям придется пересдавать на права каждые 5-15 лет с целью периодической проверки знаний и навыков

Замглавы МВД по евроинтеграции Анастасия Деева обнародовала на своей странице в Фейсбук нововведения, которые ожидают украинских водителей в ближайшее время, пишет AUTO-Consulting.

В удостоверение водителя добавят микрочип. Также изменят срок действия и подкатегории. Такие изменения готовят внести в закон "О дорожном движении" и ПДД Украины.

Но кроме того, Деева анонсирует изменение срока действия удостоверений водителя.

По ее словам, это от 5 до 15 лет в зависимости от категории транспорта с целью периодической проверки знаний и навыков.

По словам заместителя главы МВД: "пересмотр сроков действительности поспособствует большей безопасности дорожного движения", 

Кроме того, Деева анонсирует и появление новых стандартов и периодичности проведения технического контроля транспорта, который перевозит опасные грузы. Также будут внедрены и новые стандарты по подготовке и экзаменации водителей.

Анонсировала Деева и пересмотр категорий автотранспорта. 

А завершила свой пост заместитель министра МВД многозначительной фразой: Мне нравится, что команда МВД не останавливается на выполнении обязательств перед ЕС, но разрабатывает по-настоящему новые и современные подходы и совершенствуется с каждым днем.

Похоже, что украинским водителям теперь придется подучивать правила ПДД и оплачивать всю процедуру сдачи на права с завидной регулярностью.

Источник: UBR